Alfred Schaffer

Schaffer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Historisch
  • Omslag Tirade nr. 305
    Nr. 305, 1986
  • Omslag Tirade nr. 388
    Nr. 388, 2001
  • Omslag Tirade nr. 173
    Nr. 173, 1972
  • Omslag Tirade nr. 262
    Nr. 262, 1981
  • Omslag Tirade nr. 105
    Nr. 105, 1965
  • Omslag Tirade nr. 420
    Nr. 420, 2007
  • Omslag Tirade nr. 191
    Nr. 191, 1973
  • Omslag Tirade nr. 141
    Nr. 141, 1968
  • Omslag Tirade nr. 122
    Nr. 122, 1967
  • Omslag Tirade nr. 379
    Nr. 379, 1999
  • Omslag Tirade nr. 362
    Nr. 362, 1996
  • Omslag Tirade nr. 476
    Nr. 476, 2019
  • Omslag Tirade nr. 458
    Nr. 458, 2015
  • Omslag Tirade nr. 370
    Nr. 370, 1997
  • Omslag Tirade nr. 461
    Nr. 461, 2015
  • Omslag Tirade nr. 269
    Nr. 269, 1981
  • Omslag Tirade nr. 60
    Nr. 60, 1961
  • Omslag Tirade nr. 418
    Nr. 418, 2007
  • Omslag Tirade nr. 318
    Nr. 318, 1988
  • Omslag Tirade nr. 43
    Nr. 43, 1960
  • Omslag Tirade nr. 338
    Nr. 338, 1992
  • Omslag Tirade nr. 264
    Nr. 264, 1981
  • Omslag Tirade nr. 414
    Nr. 414, 2006
  • Omslag Tirade nr. 67
    Nr. 67, 1962
  • Omslag Tirade nr. 384
    Nr. 384, 2000

Lees de Tirade Blog

  • Afbeelding bij Zomerverlies

    Zomerverlies

    Alle ramen stonden open en toch was het warm in mijn keuken. Ik sneed knoflook in dikke plakken en liet die bruinen in de lekkerste olijfolie, hakte een paar rijpe vleestomaten en voegde die toe, dopte hulkgroene erwtjes. Als ik buiten de deur ga eten maak ik voor vertrek iets voor de thuisblijvers; je bent...
    Lees verder
  • Afbeelding bij De bekende weg

    De bekende weg

    Het Zeeuwse dijkhuisje van B’s tante is al een jaar of twintig in mijn leven. Het is er stil, er is veel licht en de zee voelt heel dichtbij, maar rond de dijk is geen toerisme. Het enige wat er verandert is de tuin: er zijn meer rozen dan voorheen. De wilg is groter, en...
    Lees verder
  • Afbeelding bij Zo alleen… Zo alleen 

    Zo alleen… Zo alleen 

    (beeld: Don Duyns) Uit de hengstebron gedronken hebben.   Ik schrijf over gegeven paarden en ogen van naalden.  Over brood op de keukenplank muizen die op tafel dansen en   klokjes die tikken.  Had het meisje geantwoord.  Hij had haar rode kapje gevolgd en zijn besluit genomen.  Ik ben een poëet, had ze piepend gezegd.  Aan de...
    Lees verder
Tirade bloggers
  • Foto van Jasmijn Kenselaar
    Jasmijn Kenselaar

    Jasmijn Kenselaar studeert in de zomer van 2025 af als toneel- en filmschrijver. Het samenbrengen van mensen en het aanbieden van nieuwe perspectieven kenmerken haar signatuur. Ze schrijft veel voor en over jongeren en plaatst haar verhalen vaak in werelden die een beetje – of heel erg – verschillen van de onze. Haar eindwerk De Ongewilden is een komische, sciencefiction-dramafilm over een zestienjarige wees die zich staande probeert te houden in een wereld die niet voor haar gemaakt is. Haar afstudeerscriptie As if! is een praktijkgericht onderzoek naar hoe schrijftechnieken kunnen worden ingezet om films en series te creeëren met een positieve impact op tieners. Voor afstuderend regisseur Julija Filipović schreef ze daarnaast De Golven – een vrije bewerking van de gelijknamige roman van Virginia Woolf. Haar korte film GENIUS is in juni 2025 te zien tijdens het Rotterdams Open Doek Filmfestival.

  • Foto van Koen Dobbelaer
    Koen Dobbelaer

    Koen Dobbelaer (2000) is schrijver, scenarist en voormalig kindacteur. Deze zomer studeert hij af van de studie Writing for Performance aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht met het filmscenario Een Film Over Familie, een absurdistisch drama over de drang naar maakbaarheid. Dit najaar verschijnt de door hem geschreven film De Laatste Dag in het Leven van Walterus.

  • Foto van Sem van de Graaf
    Sem van de Graaf

    Sem van de Graaf (2002) schrijft absurde verhalen die uit de bocht vliegen en toch een sterke moraal communiceren. Zijn werk is komisch, vervreemdend en oprecht.Hij studeert af van Writing for Performance aan de HKU met het lange filmscenario ‘Een stoel, de dief en Elske’ en zijn onderzoek ‘Handen’. Verder schrijft hij toneel voor verschillende groepen, waaronder zijn eigen collectief ‘bröd’ waarmee hij met de gelijknamige voorstelling in Zaal 3 stond. Zijn VHS-korte films stonden op het Rotterdams Open Doek en het Gouds Filmfestival, waar hij de prijs won voor Beste Film Jong Talent.