H.F.Cohen

hfcohen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nr. 284, 1983
Historisch
  • Omslag Tirade nr. 47
    Nr. 47, 1960
  • Omslag Tirade nr. 408
    Nr. 408, 2005
  • Omslag Tirade nr. 78
    Nr. 78, 1963
  • Omslag Tirade nr. 263
    Nr. 263, 1981
  • Omslag Tirade nr. 49
    Nr. 49, 1961
  • Omslag Tirade nr. 374
    Nr. 374, 1998
  • Omslag Tirade nr. 485
    Nr. 485, 2021
  • Omslag Tirade nr. 41
    Nr. 41, 1960
  • Omslag Tirade nr. 201
    Nr. 201, 1975
  • Omslag Tirade nr. 88
    Nr. 88, 1964
  • Omslag Tirade nr. 85
    Nr. 85, 1964
  • Omslag Tirade nr. 355
    Nr. 355, 1994
  • Omslag Tirade nr. 139
    Nr. 139, 1968
  • Omslag Tirade nr. 358
    Nr. 358, 1995
  • Omslag Tirade nr. 219
    Nr. 219, 1976
  • Omslag Tirade nr. 181
    Nr. 181, 1972
  • Omslag Tirade nr. 296
    Nr. 296, 1985
  • Omslag Tirade nr. 316
    Nr. 316, 1988
  • Omslag Tirade nr. 100
    Nr. 100, 1965
  • Omslag Tirade nr. 412
    Nr. 412, 2006
  • Omslag Tirade nr. 382
    Nr. 382, 1999
  • Omslag Tirade nr. 50
    Nr. 50, 1961
  • Omslag Tirade nr. 284
    Nr. 284, 1983
  • Omslag Tirade nr. 37
    Nr. 37, 1960
  • Omslag Tirade nr. 208
    Nr. 208, 1975

Lees de Tirade Blog

  • Afbeelding bij Warm

    Warm

    Hitte verbindt. Er wordt minder van je verwacht; je verwacht een stuk minder van anderen en veel minder van jezelf. Bij hitte doe ik alles langzaam en merk dan dat ik hetzelfde gedaan krijg – zelfs na vijf duiken in de gracht en anderhalf uur staren sluit ik mijn laptop in de middag met tevredenheid....
    Lees verder
  • Afbeelding bij Zomerverlies

    Zomerverlies

    Alle ramen stonden open en toch was het warm in mijn keuken. Ik sneed knoflook in dikke plakken en liet die bruinen in de lekkerste olijfolie, hakte een paar rijpe vleestomaten en voegde die toe, dopte hulkgroene erwtjes. Als ik buiten de deur ga eten maak ik voor vertrek iets voor de thuisblijvers; je bent...
    Lees verder
  • Afbeelding bij De bekende weg

    De bekende weg

    Het Zeeuwse dijkhuisje van B’s tante is al een jaar of twintig in mijn leven. Het is er stil, er is veel licht en de zee voelt heel dichtbij, maar rond de dijk is geen toerisme. Het enige wat er verandert is de tuin: er zijn meer rozen dan voorheen. De wilg is groter, en...
    Lees verder
Tirade bloggers
  • Foto van Jasmijn Kenselaar
    Jasmijn Kenselaar

    Jasmijn Kenselaar studeert in de zomer van 2025 af als toneel- en filmschrijver. Het samenbrengen van mensen en het aanbieden van nieuwe perspectieven kenmerken haar signatuur. Ze schrijft veel voor en over jongeren en plaatst haar verhalen vaak in werelden die een beetje – of heel erg – verschillen van de onze. Haar eindwerk De Ongewilden is een komische, sciencefiction-dramafilm over een zestienjarige wees die zich staande probeert te houden in een wereld die niet voor haar gemaakt is. Haar afstudeerscriptie As if! is een praktijkgericht onderzoek naar hoe schrijftechnieken kunnen worden ingezet om films en series te creeëren met een positieve impact op tieners. Voor afstuderend regisseur Julija Filipović schreef ze daarnaast De Golven – een vrije bewerking van de gelijknamige roman van Virginia Woolf. Haar korte film GENIUS is in juni 2025 te zien tijdens het Rotterdams Open Doek Filmfestival.

  • Foto van Kees Snoek
    Kees Snoek

    Kees Snoek (1952) doceerde Nederlandse taal en letterkunde aan universiteiten in Michigan, Indonesië, Nieuw-Zeeland en Frankrijk (Straatsburg en Parijs). Hij publiceerde onder meer de biografie van E. du Perron (2005) en vertaalde poëzie van Sitor Situmorang en Rendra. In augustus verscheen bij Van Oorschot Wissel op de toekomst, zijn keuze uit de brieven van Sjahrir (de eerste premier van Indonesië) aan zijn Hollandse geliefde.

     

  • Foto van Gigi Müjde
    Gigi Müjde

    Gigi Müjde studeert in augustus 2025 af van de schrijfopleiding met een gemoderniseerde bewerking van het Middelnederlandse toneelstuk Mariken van Nieumeghen, namelijk: Meryem van Mokum. Door de lens van een oud Nederlands stuk, reflecteert die op de hedendaagse Nederlandse samenleving. In diens schrijven, speelt Gigi met taal, gebaar en referenties – om de lezer een eigen(aardige) wereld in te lokken vol verwarring en plezier. Die schrijft ook graag in samenwerking, vooral met Robin Alberts volgens hun eigen versie van de flarf-techniek, waarin er een tekst heen en weer wordt verstuurd en om en om wordt herschreven tot het onherkenbaar vol zit met liefde voor taal. Gigi schrijft alleen vanuit liefde, anders telt het niet.