Willem Wilmink 2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nr. 179, 1972
Historisch
  • Omslag Tirade nr. 305
    Nr. 305, 1986
  • Omslag Tirade nr. 62
    Nr. 62, 1962
  • Omslag Tirade nr. 270
    Nr. 270, 1981
  • Omslag Tirade nr. 469
    Nr. 469, 2017
  • Omslag Tirade nr. 377
    Nr. 377, 1998
  • Omslag Tirade nr. 444
    Nr. 444, 2012
  • Omslag Tirade nr. 364
    Nr. 364, 1996
  • Omslag Tirade nr. 84
    Nr. 84, 1963
  • Omslag Tirade nr. 435
    Nr. 435, 2010
  • Omslag Tirade nr. 354
    Nr. 354, 1994
  • Omslag Tirade nr. 473
    Nr. 473, 2018
  • Omslag Tirade nr. 162
    Nr. 162, 1970
  • Omslag Tirade nr. 182
    Nr. 182, 1972
  • Omslag Tirade nr. 72
    Nr. 72, 1962
  • Omslag Tirade nr. 202
    Nr. 202, 1975
  • Omslag Tirade nr. 365
    Nr. 365, 1996
  • Omslag Tirade nr. 217
    Nr. 217, 1976
  • Omslag Tirade nr. 2
    Nr. 2, 1957
  • Omslag Tirade nr. 431
    Nr. 431, 2009
  • Omslag Tirade nr. 474
    Nr. 474, 2019
  • Omslag Tirade nr. 481
    Nr. 481, 2020
  • Omslag Tirade nr. 87
    Nr. 87, 1964
  • Omslag Tirade nr. 100
    Nr. 100, 1965
  • Omslag Tirade nr. 476
    Nr. 476, 2019
  • Omslag Tirade nr. 40
    Nr. 40, 1960

Lees de Tirade Blog

  • Afbeelding bij Zomerverlies

    Zomerverlies

    Alle ramen stonden open en toch was het warm in mijn keuken. Ik sneed knoflook in dikke plakken en liet die bruinen in de lekkerste olijfolie, hakte een paar rijpe vleestomaten en voegde die toe, dopte hulkgroene erwtjes. Als ik buiten de deur ga eten maak ik voor vertrek iets voor de thuisblijvers; je bent...
    Lees verder
  • Afbeelding bij De bekende weg

    De bekende weg

    Het Zeeuwse dijkhuisje van B’s tante is al een jaar of twintig in mijn leven. Het is er stil, er is veel licht en de zee voelt heel dichtbij, maar rond de dijk is geen toerisme. Het enige wat er verandert is de tuin: er zijn meer rozen dan voorheen. De wilg is groter, en...
    Lees verder
  • Afbeelding bij Zo alleen… Zo alleen 

    Zo alleen… Zo alleen 

    (beeld: Don Duyns) Uit de hengstebron gedronken hebben.   Ik schrijf over gegeven paarden en ogen van naalden.  Over brood op de keukenplank muizen die op tafel dansen en   klokjes die tikken.  Had het meisje geantwoord.  Hij had haar rode kapje gevolgd en zijn besluit genomen.  Ik ben een poëet, had ze piepend gezegd.  Aan de...
    Lees verder
Tirade bloggers
  • Foto van Kevin Headley
    Kevin Headley

    Kevin Headley (1983) is een Surinaamse documentairemaker, journalist en schrijver. Sinds een aantal jaar schrijft hij ook korte verhalen, welke onder andere gepubliceerd zijn in de Surinaamse krant de Ware Tijd, het opinieblad Parbode, het online literair tijdschrift Papieren Helden, het tijdschrift Wobby en Tirade. Kevin heeft ook de speciale uitgave van Tirade PRAKSERI met alleen Surinaamse verhalen samengesteld. Tweewekelijks leren we door zijn ogen verschillende aspecten kennen van Suriname.

  • Foto van Jasmijn Kenselaar
    Jasmijn Kenselaar

    Jasmijn Kenselaar studeert in de zomer van 2025 af als toneel- en filmschrijver. Het samenbrengen van mensen en het aanbieden van nieuwe perspectieven kenmerken haar signatuur. Ze schrijft veel voor en over jongeren en plaatst haar verhalen vaak in werelden die een beetje – of heel erg – verschillen van de onze. Haar eindwerk De Ongewilden is een komische, sciencefiction-dramafilm over een zestienjarige wees die zich staande probeert te houden in een wereld die niet voor haar gemaakt is. Haar afstudeerscriptie As if! is een praktijkgericht onderzoek naar hoe schrijftechnieken kunnen worden ingezet om films en series te creeëren met een positieve impact op tieners. Voor afstuderend regisseur Julija Filipović schreef ze daarnaast De Golven – een vrije bewerking van de gelijknamige roman van Virginia Woolf. Haar korte film GENIUS is in juni 2025 te zien tijdens het Rotterdams Open Doek Filmfestival.

  • Foto van Roos van Rijswijk
    Roos van Rijswijk

    Roos van Rijswijk is redacteur van Tirade. Ze publiceerde proza in diverse tijdschriften en de roman Onheilig (Querido, 2016).